Rosepetal

Rosepetal är ett verkligt mysterium för mig och alla som bor i Valedale. Ingen vet vart hon kommer ifrån eller vem hennes ägare är, eller kanske var. Ingen vet någonting om henne. En dag stod hon bara där bland Elizabeths rosor och betade lugnt. Jag har fått tagit hand om henne sedan dess. Hon har ett väldigt lugnt temprament men är också väldigt skygg. Hon har svårt att lita på andra och är väldigt försiktig när det kommer till nya saker, så jag får jobba väldigt mycket med henne när det kommer till tillit. Hon håller sig gärna till min frieser, Ravendale som verkar ta hand om Rose. 
Vi får se vad som händer med denna unga arab i framtiden. Undrar om någon letar efter henne? Jag har verkligen inget emot att ha henne i mitt stall för hon är hur underbar som helst, men jag vill ändå veta vart hon kommer från. Kanske ska jag höra med Ferdinand och Ed om de vet något om henne?
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: