Ravendale

 
Raven är ett väldigt lugnt frisersto på femton år. Hon är väldigt stor för att vara en frieser men hon verkar inte inse det själv ibland då hon ofta försöker ta sig in i små krymslen där ponnysarna knappt får plats. Det är i alla fall Raven som får det att bli lugnt i stallet. Det ligger alltid ett lugn runt henne som verkar sprida sig. Raven tävlade väldigt mycket i fälttävlan förut hos sin förra ägare men hon drabbades utav en liten skada i höger framben. Hennes förra ägare slutade såklart tävla med henne och började en rehabilitering med henne. Hon blev bättre och bättre och tillfrisknade helt tillslut, men ägaren blev istället mycket sjuk och tvingades sälja Raven som hamnade på Jorvik då ägaren hört att det var en ö där hästar hade stor betydelse för befolkningen och då kände han att han kunde skicka iväg henne hit eftersom alla här älskar hästar. Hon hamnade hos Steve men flyttade snabbt hem till mig då jag föll pladask för henne. Hon är verkligen en dröm att rida på och en duktig tävlingshäst. Hon och jag har sprungit in många medaljer tillsammans under de månader jag ägt henne. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: