Emeraldmist

Emeraldmist, eller Loke som han hela tiden kallas är en duktig dressyhäst. Han tar otroliga och luftiga steg och blir gång på gång prisad för att ha fina steg i alla gångarter. Han har en lång erfarenhet av dressyr och är välutbildad. Han har tidigare vunnit många tävlingar, men eftersom hans ägare fick ont om plats, och även ont om pengar så såldes han till Ferdinads hästmarknad där jag senare hittade honom en kväll när jag var på besök på hästmarknaden då den befann sig vid jorvikstallet. Jag fick provrida honom och upptäckte genast hur fint han gick. Eftersom jag själv inte har så stor erfarenhet inom dressyr så såg jag Loke som en utmaning. Jag fick köpa honom till ett bra pris. Jag hoppas att jag kan lära mig en massa utav denna skönhet!
Han kan vara väldigt het på gröten om man säger så. Han testar hela tiden mina gränser så jag får jämt vara på alerten när jag rider honom. Men han börjar bli bättre och bättre och lyssnar mycket mer på mig nu. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: