Greenhoof

Greenhoof, eller Hulken som han alltid kallas, är en till synes lugn liten ponny som älskar att bara stå och gosa. I alla fall när han står i stallet. När det kommer till tävlingar är han som en annan ponny. Han är väldigt tävlingsinriktad och hatar att förlora. Ser han någon framför sig måste han förbi. Då kämpar han tills han är förbi helt enkelt. 
Hulken träffade jag i Fort Pinta första gången när jag var ute och red på Hawkeye. Det var Polly som red på honom och hon verkade beklaga James för att han skulle säljas. Hon älskar verkligen Hulken och ville inte att han skulle flytta så långt bort. Jag fick provrida honom men var till en början osäker tills jag såg hur bra Hawkeye och Hulken verkade komma överens. Då köpte jag honom av James. Minst en gång i veckan kommer Polly förbi och ser till Hulken, och ibland tar vi en ridtur till ponnytävlingen som Polly och hennes syster håller i. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: