Goldrain

Det här är Goldrain, eller Coltrane som han egentligen heter. Han är döpt efter John Coltrane som var en jazzmusiker som jag lyssnar väldigt mycket på. Coltrane älskar att bara trava omkring i skogen lika mycket som han tycker om att springa av sig på Everwindfälten. Han är väldigt lättriden och lyssnar väldigt bra på små kommandon. Han går ofta med huvudet högt, som det stolta arabiska fullblod han är. Han är väldigt nyfiken av sig och väldigt oförsiktig. Om han ser ett främmande föremål brukar han oftast inte rygga. Han vill undersöka det. Ibland känns det inte som att han bryr sig om att han är en häst. Coltrane hittade jag uppstallad på Goldspurs gård. Jag fick köpa honom av familjen då de var tvugna att sälja av några av sina hästar. När jag provred Coltrane första gången visste jag att jag ville ha honom. Nu står han i mitt stall. Han och Hawkeye brukar jämt hitta på bus tillsammans för att få lite extra att äta. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: